Het didactisch onderzoek vindt plaats op de praktijk. Het wordt afgenomen gemiddeld in één ochtend van een blok van drie uur. Mocht er meer tijd nodig zijn dan plannen we dit in. Hierdoor is er voldoende tijd voor kinderen om op hun gemak te raken in de nieuwe omgeving en wordt voorkomen dat vermoeidheid een rol gaat spelen. Aan de hand van een map wordt uitgelegd welke onderdelen in het didactisch onderzoek aan bod zullen komen. Hierdoor is het voor de kinderen eenvoudig om overzicht te houden over de taken. Daarnaast krijgen kinderen de vrijheid om mee te beslissen in de volgorde van de onderdelen.
Een didactisch onderzoek is gericht op de schoolse vaardigheden van kinderen van groep 1 t/m groep 8 op de basisschool. Met een didactisch onderzoek kan de voor- of achterstand van een kind in kaart worden gebracht. Uit de toetsen rolt een DLE-score, welke het didactische leeftijdsequivalent van een kind aangeeft.
Wat CT17 hierbij belangrijk vindt is hoe denkt een kind bij het didactisch onderzoek, wat ziet het kind, hoe lost het kind de vraagstelling op. Informatie die voor een hoogbegaafdkind allemaal meetelt en meedoet om tot een duidelijk advies te komen in welke groep uw kind het beste tot zijn recht komt.
U ontvangt een uitgebreid verslag van dit didactisch onderzoek met aanbevelingen voor de school. Er is de aanvullende mogelijkheid om dit rapport op school te bespreken.
Een didactisch onderzoek duurt gemiddeld 3 uur.
Neem contact op per mail voor de mogelijkheden of maak meteen een afspraak met het aanmeldformulier.